راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

مطالب مرتبط
  • 31 راهکار تغذیه‌ای برای پیشگیری از سرطان
    31 راهکار تغذیه‌ای برای پیشگیری از...
    یک سوم از کل سرطان‌های دنیا با حفظ وزن مطلوب، تغذیه صحیح و نکشیدن سیگار قابل پیشگیری است
  • درمان سرطان با رژيم غذايي
    درمان سرطان با رژيم غذايي
    محققان به تازگی دریافته اند که سبزیجاتی مثل کلم، گل کلم، بروکلی، خردل سبز و شلغم دارای ترکیبات ضد سرطان هستند. اما چرا این سبزیجات برای سرطانی ها خوب هستند...
  • ارتباط تغذيه با سرطان پروستات
    ارتباط تغذيه با سرطان پروستات
    رژيم کم چرب، محدوديت مصرف لبنيات و گوشت قرمز، افزايش مصرف سويا، چاي سبز، گوجه فرنگي، سبزي‌ هايي چون گل کلم و بروکلي و يک ليوان آب انار و نه ميوه ي آن براي جلوگيري از سرطان پروستات مفيد است.
  • تعداد بازديد :
  • 2166
  • چهارشنبه 19/11/1390
  • تاريخ :

7 ماده غذایی ضد سرطان پروستات


آیا می‌دانید که مواد غذایی مناسب خطر ابتلا به سرطان پروستات را به میزان 70 درصد کاهش می‌دهد؟

در این مقاله شما را با مواد غذایی‌ای آشنا می‌کنیم که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند و توصیه می‌کنیم تا این مواد غذایی را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

سیر و پیاز

سیر، پیاز و موسیر ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 70 درصد کاهش می‌دهند

سیر، پیاز، موسیر، پیازچه و تره فرنگی را دریابید. یک پژوهش آمریکایی نشان داده است مصرف مرتب روزانه 1 گرم موسیر خطر ابتلا به سرطان پروستات را به میزان 70 درصد کاهش می‌دهد.

از این گذشته مصرف روزانه همین میزان سیر خطر ابتلا به این بیماری را 53 درصد کاهش می‌دهد. در واقع ترکیبات موجود در این مواد غذایی قادرند سلول‌های سرطان‌زا را از بین ببرند. 

نوع مصرف: بهتر است این مواد غذایی له یا ساطوری شوند و با اندکی روغن زیتون مصرف شوند. در این صورت مولکول‌های آن‌ها آزاد شده و بهتر جذب بدن می‌شود.

 

انواع کلم

تا می‌توانید کلم میل کنید

سبزیجات چلیپایی با سرطان پروستات مقابله می‌کنند.

بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی مصرف منظم گل کلم، بروکلی و کلم بروکسل به ترتیب به میزان 52، 45 و 29 درصد احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. کلم‌ها حاوی ایندول3، سولفورفان و گلوکوسینولات هستند که مولکول‌های ضدسرطان بسیار قوی محسوب می‌شوند.

روش مصرف: توصیه می‌کنیم این مواد غذایی را به صورت بخارپز شده میل کنید و یا این که با اندکی روغن زیتون بپزید. توجه داشته باشید نباید این کلم‌ها را به مدت زیاد جوشاند به خاطر این که مولکول‌های محافظتی آن‌ها از بین می‌رود.

 

انار

انار: مانع پیشرفت سرطان پروستات می‌شود

مصرف روزانه آب انار سرعت پیشرفت سرطان پروستات را کند می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که انار منبع ترکیبات فنولیکی است که به آن قدرت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی می‌دهد. انار جلوی حمله‌ی رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد.

روش مصرف: توصیه می‌کنیم روزانه بعد از صبحانه 225 میلی گرم آب انار میل کنید.

 

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در آن برای پروستات مفید است

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است و برای همین یک ماده غذایی ضدسرطان پروستات فوق‌العاده محسوب می‌شود.

به عقیده‌ی دانشمندان، لیکوپن خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند به طور جزیی سرعت پیشرفت سرطان پروستات را نیز کاهش دهد.

دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند مردانی که ذخیره‌ی لیکوپن خونشان بیشتر است کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند. مصرف گوجه فرنگی برای افرادی که بیش از 70 سال دارند بسیار مفید است.

روش مصرف: بهتر است که گوجه فرنگی با روغن‌های مفید مثل روغن زیتون پخته شود؛ به خاطر این که در این صورت لیکوپن موجود در آن بهتر جذب بدن می‌شود. مصرف سس گوجه فرنگی، رب یا آب گوجه فرنگی نیز توصیه می‌شود.

 

 مصرف ماهی

ماهی: باعث کاهش دو برابری احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌شود

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث پیشگیری از سرطان پروستات می‌شود.

نتایج یک پژوهش سوئدی نشان داده است مردانی که به طور مرتب ماهی‌های چرب مصرف می‌کنند دو برابر کمتر از افرادی که مصرف ماهیشان کم است در معرض این بیماری قرار می‌گیرند. این اسیدهای چرب خواص ضدالتهابی و ضدتوموری دارند. باید بدانید امگا 3 ها سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

روش مصرف: مصرف ماهی‌های چرب مثل ماهی آزاد، ماهی ساردین و ماکرو را دریابید. توصیه می‌کنیم ماهی را تازه به تازه میل کنید. ماهی‌های یخ زده به مرور امگا 3 های خود را از دست می‌دهند. توصیه می‌کنیم هر هفته حداقل 2 الی 3 مرتبه ماهی میل کنید.

میوه و سبزی

میوه و سبزیجات: معجزه گر هستند

آیا هر روز میوه و سبزیجات مصرف می‌کنید؟ اگر جوابتان مثبت است باید به شما آفرین گفت. این مواد غذایی برای پروستات شما مفید است.

میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که با حمله‌ی رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و برای همین مانع ابتلا به سرطان پروستات می‌شوند.

نتایج یک پژوهش ایتالیایی نشان داده است فیبرهای حلال موجود در سبزیجات در مقابله با سرطان بسیار موثر عمل می‌کنند و مصرف منظم این مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان پروستات را به میزان 18 درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: توصیه می‌کنیم میوه و سبزیجات را تازه به تازه میل کنید زیرا در این صورت حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها هستند. متخصصان حوزه‌ی تغذیه توصیه می‌کنند روزانه بین 5 تا 10 واحد معادل 600 گرم میوه و سبزیجات مصرف کنید.

چای سبز

چای سبز: جلوی پیشرفت سرطان پروستات را می‌گیرد

محققان ژاپنی نشان داده‌اند که نوشیدن روزانه 5 فنجان چای سبز خطر پیشرفت سرطان پروستات را به میزان 50 درصد کاهش می‌دهد.

چای سبز حاوی مواد آنتی اکسیدانی (کاتچین) است که جلوی پیشرفت تومورها را می‌گیرد.

این آنتی اکسیدان‌ها همچنین سطح هورمون تستوسترون که باعث سرطان پروستات می‌شود را پایین نگه می‌دارند.

روش مصرف: توصیه می‌کنیم هر روز چای سبز بنوشید.

البته نیازی نیست روزانه حتماً 5 فنجان از این چای بنوشید. مصرف روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز عالی است.

 

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مطالب مرتبط:

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات

پیشگیری از سرطان با چای سبز

آقایان، گردو بخورند زیرا ...

معجزه‌ی ویتامین‌ها در پیشگیری از سرطان‌ها

4 ماده‌ی غذایی برای آقایان

نقش رژیم غذایی در سرطان‌ها

خوراکی‌های فوق‌العاده برای آقایان

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
pardisjon
بسیار عالی . متشکرم.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 19/11/1390 - 17:2
sarina51
خدایا شکرت به خاطر میوه های خوشگلت.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 19/11/1390 - 13:28
yekta88
انار میوه بهشتی.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 19/11/1390 - 13:6
taghvimi
انر منافع دیگری هم دارد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 19/11/1390 - 10:18
آقا رضا
ممنون از این مطلب
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 19/11/1390 - 9:37